At samarbejde kreativt
Synergi betyder kort sagt, at “to er bedre end én.” Det handler om kreativt samarbejde, hvor teamwork og åbenhed giver mulighed for at finde nye løsninger på gamle problemer. Synergi sker ikke automatisk – det kræver en proces, hvor folk bringer deres erfaring og ekspertise til bordet. Sammen kan de opnå langt bedre resultater, end de kunne alene.
Synergi opstår, når vi begynder at interagere åbent og er villige til at lade os påvirke af hinanden. Det giver os mulighed for at opdage nye tilgange, som vi ikke ville have fundet alene. Idéen er, at helheden er større end summen af delene – én plus én kan blive tre, seks eller mere.
At værdsætte forskelle er nøglen til synergi. I stedet for at ønske, at alle er enige med dig, bør du se de mentale, følelsesmæssige og psykologiske forskelle som styrker. Forskelle gør livet mere spændende og skaber plads til innovation.
Du ved, at du er i synergi, når du:
- Har ændret mening.
- Føler ny energi og begejstring.
- Ser tingene på en ny måde.
- Føler, at forholdet har forandret sig.
- Ender med en idé eller et resultat, der er bedre end det, I begge startede med (3. alternativ).
“Synergi er ikke det samme som kompromis. I et kompromis er én plus én i bedste fald lig med halvanden.”
Landfill Harmonic
Gratis guide
Remote Work: 8 Tips to Boost Team Engagement, Collaboration, and Morale
Lær, hvordan du holder alle teammedlemmer engagerede – hvor som helst.
Åben workshop
De 7 Gode Vaner™ – Styrk dit personlige lederskab
Bliv mere effektiv, og skab bedre resultater, både privat og professionelt.
De 7 Gode Vaner™
Fokusér og agér på det, du kan kontrollere og påvirke, i stedet for det, du ikke kan.
Definér klare mål for succes og en plan for at nå dem.
Prioritér og opnå dine vigtigste mål i stedet for hele tiden at reagere på hastesager.
Samarbejd mere effektivt ved at opbygge relationer med høj tillid.
Påvirk andre ved at udvikle en dyb forståelse for deres behov og perspektiver.
Udvikl innovative løsninger, der udnytter mangfoldigheden og tilfredsstiller alle vigtige interessenter.
Øg motivationen, energien og balancen mellem arbejde og privatliv ved at sætte tid af til fornyende aktiviteter.